Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

carolina77
MEDLEM

Rapporter i Visma e ekonomi

Hej! Jag blir väldigt begränsad när det gäller att kunna skriva ut rapporter i Visma e ekonomi.

Jag förstår att man inte kan skriva ut Inbetalningsjournal, Utbetalningsjournal samt Leverantörsfakturajournal som är väldigt tråkigt då man behöver skriva en sida för varje verifikat istället för att skriva ut en journal för dem bokförda fakturorna.

Åtminstone man skulle kunna ha möjlighet att sortera verifikationerna , vilket man har det, men samtidigt att kunna skriva ut det man har sorterat. men det saknas knapp för att skriva ut. Kan ni inte införa detta? Då skulle ni göra jobbet mycket enklare. tack.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Carolina!

Först och främst vill jag hälsa dig välkommen som medlem i forumet - vi är glada att du har hitttat hit och att du vill vara en del i vår gemenskap. 

 

Det jag skulle vilja tipsa dig om är rapporten Verifikationslistan som finns under Bokföring - Rapporter, alternativt via snabbkommandot via skrivaren i menyn. Här finns möjlighet att sortera på verifikationsnummer eller bokföringsdatum. Du kan även göra urval på en specifik verifikationsserie samt verifikationsnummer. På så sätt kan du få ut flera verifikat samtidigt istället för att behöva klicka Skapa pdf på en och en.

 

Sedan tycker jag också att det vore bra att kunna få ut samma typ av rapport även under Bokföring - Verifikationer, men det får bli ett önskemål till våra produktutvecklare :).
 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

 

 

Ha en riktigt fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna