Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rapporter i eEkonomi

Vår revisor vill gärna ha två utskrifter ur systemet som jag inte riktigt kan tillfredsställa... Jag har istället tagit ut "lämplig" rapport som jag kan få fram och gjort egna manuella noteringar på dessa...

En fråga är om Visma kan skapa standardrapporter utifrån nedanstående...? (Vi torde väl överleva utan dessa rapporter MEN speciellt kundfordringsrapport enligt nedan vore bra)

Rapporter som revisorn önskar:

- Anläggningsregister (jag har tagit ut en "bild" av anläggningstillgångar med mina noteringar)

- Kundfordringar per bokslutsdatum inkl betalningstidpunkt på det nya året (jag har tagit ut rapporten "Obetalda kundfakturor" och skrivit för hand, "finstilt", för varje rad vilket datum på det nya året som resp faktura blivit betald)

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Här rekommenderar jag att du istället tittar på rapporten Kundreskontra som ger dig bland annat en överblick över vilka kunder som har obetalda kundfakturor och när de förfaller.

Datum för perioden är avgörande för vad som visas i rapporten och du kan själv välja vilken period du önskar se. Om betalning av en faktura gjorts efter den valda perioden tas det inte med i rapporten, utan det utgående saldot som visas är den fordran som fanns vid periodens slut.

På motsvarande sätt visar det ingående saldo hur stor fordran var för fakturor som förfallit i perioden före rapportens startdatum. Detta ger en bra indikation på om det finns obetalda äldre kundfakturor.

 

Vad gäller det du skriver om anläggningsregister så så hanterar programmet endast ''Anläggningstillgångar'' och där finns två rapporter att ta ut. Den ena heter Anläggningstillgångar och den andra Anläggningstillgångar detaljerad. Titta på någon av dem och se om det kan fungera för ditt syfte. 

 

Läs gärna mer om de rapporter som finns att tillgå i Visma eEkonomi i programhjälpens avsnitt Rapporter

 

Önskar du lämna ett förslag på programförbättring till våra programutvecklare så gör du så här: 


I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

 

eekförslag.PNG

Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna