Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

FastRunner
NY MEDLEM

Rätta momsrapport för Q1

Jag upptäckte när jag skulle skapa momsrapporten för Q4 att jag har några fel i rapporten för Q1 (Q2 och Q3 verkar stämma).
Läste att man kunde gå in på rapporten och "Ångra" den, men det går ju endast att göra på den senaste rapporten. Kan jag "Ångra" rapporten för Q3, för att därefter "Ångra" Q2 och Q1 i tur och ordning. Därefter korrigera felet i rapporten för Q1 genom att skapa en ny rapport för Q1, och skicka den till Skatteverket.
Därefter skapar jag nya rapporter för Q2 och Q3 (som borde bli identiska med de som jag tidigare ångrade och därför inte behöver skickas till Skatteverket), för att slutligen skapa för Q4 och skicka in den också till Skatteverket.

Eller kommer ovanstående hantering att ge mig problem?

Tack på förhand

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @FastRunner 

Välkommen som ny forummedlem 🙂

Precis som du skriver så måste du först ångra den senast skapade momsredovisningen och därefter nästa och så vidare.

Det låter som om du har koll på hur du ska göra och ja, det kommer ske en ändring på momsrapporten i Q1. Vad gäller rättelser för moms behöver du kolla med Skatteverket men den biten har du säkert redan koll på. 

Här hittar du guiden Rätta tidigare periods momsredovisning som kan vara bra att ha till hands. 

Trevlig helg 

/Tinna