Hej!
Finns det stöd för att lägga upp två adresser under företagsinställningar när vi drar igång vår nya verksamhet? Postadress och leverans/besöksadress? Den adress som är kopplad till vårt org nr blir till en början post-/fakturaadressen och sedan har vi besök-/leveransadressen på en annan ort. Olyckligt om det bara går att få med fakturaadressen vilket kommer skapa mkt förvirring då orterna är 4 mil ifrån varandra.
//Per
Hej @protecper
Välkommen som ny forummedlem.
I Visma eEkonomi kan du registrera både en postadress och en separat leveransadress för ditt företag. Under Inställningar - Företagsinställningar finns det möjlighet att lägga till din företags postadress och om företagets adress inte är densamma som exempelvis huvudkontorets adress, kan du ange huvudkontorets adress i fältet Säte under företagsinställningarna.
Detta gör det möjligt för dig att ha olika adresser för fakturering, besök eller leverans beroende på ditt företags behov.
Trevlig helg!
/Tinna
Tack för svaret Tinna! @Tinna Gunnarsson
Dessvärre förstår jag inte praktiskt hur jag ska göra. Säte är en rad att fylla i. Är det både adress, postnummer och ort (för besöks-/leveransadressen) som du menar ska skrivas på denna enda raden? Jag tittar på första fliken "Grunduppgifter".
Hittade dessvärre ingen funktion här i forumet där jag kunde bifoga/infoga bild/skärmklipp.
Hej igen @protecper
Det är det alterntiva fältet som finns i Visma eEkonomi idag men tar gärna emot ett önskemål om förbättringsförslag direkt till våra utveckare via knappen Feedback och förslag som du hittar längst ned på sidopanelen. Klicka på den för att komma till förslagssidan där du trycker på knappen Lämna förslag och fyller i dina önskemål i formuläret.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.