Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Zeppan
MEDLEM

Resultat efter finansiella poster stämmer ej? (Visma deklaration/årsredovisning)

Hej

 

Har stött på ett problem jag inte förstår. Ska göra klart årets årsredovisning och under resultaträkning står det tydligt resultat efter finansiella poster på 68304,28kr och under flerårsöversikten har jag fyllt i 68304kr. 

 

Har även testat med 68305kr om det skulle varit något avrundningsfel. Men båda ger mig en varning att
"Raden 'Resultat efter finansiella poster' har ett värde som är felaktigt för kolumn '2021-01-01 - 2021-12-31'."

 

Har ett till bolag som jag är klar med som basically funkade felfritt.. så vet inte vad jag missat här riktigt? Gör en periodisering men detta ska väl inte påverka dessa rader.

Bifogar lite bilder


Bild 1. Resultaträkning i kontoanalys
2022-06-05 00_27_04-Kontoanalys _ Bokföring.png

Bild 2. Flerårsöversikt där jag fyller i beloppet resultat efter finansiella poster

2022-06-05 00_30_06-Visma eEkonomi Deklaration_Årsredovisning.png

Bild 3. Varningen jag får på detta.

2022-06-05 00_29_29-Visma eEkonomi Deklaration_Årsredovisning.png

 

mvh

Jonathan

2 SVAR 2

Hej!

 

Om du gjort periodiseringar i bokslutet så kan det påverka resultatet efter finansiella poster. Flerårsöversikten fylls i med automatik så testa att hålla musen över rutan så ska du kunna välja Återställ. Vad vill programmet att det ska stå? Printscreenen du gjort verkar gjorts från eEkonomi men du kanske gjort ombokningarna i bokslutsdelen? Kolla resultatrapporten i årsredovisningen. En annan möjlig förklaring skulle kunna vara att du inte uppdaterat siffrorna från eEkonomi?

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej

 

jag har återställt beloppet flera gånger men det blir ändå fel, programmet vill att beloppet ska vara 68,304kr och resultaträkningen vill samma!

Jag uppdaterade alla siffror o började om hela årsredovisningen men det blir ändå fel. Provade även ta bort periodisering helt.

 

Vet inte riktigt vad jag missar ärligt talat.

Edit: verkade va att resultaträkningen i årsredovisningen tappat några rader. Oklart varför. men nu är det löst iaf!