Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KF Liljenby
MEDLEM

Resultat jämfört med budget på samma rapport

I gamla Admin kunde man få utskrift av resultatet och en kolumm för budget under samma period. Kan ej hitta i eEkonomi hur man får res/prognos jämfört med budget på samma rapport. Jag har även försökt i Ekonomiöversikt men hittar ingen lösning. Eller är jag blind?

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @KF Liljenby 

 

Tack för att du skriver till oss i forumet. 

 

Vi har testat samma sak här hos oss och får det att fungera. För att det ska fungera krävs att det finns bokföring för det aktuella året men även en skapat budget. Budgeten måste vara markerad som huvudbudget för räkenskapsåret. 


Du går in under Rapporter - Resultatrapport - Månad. Via kugghjulet väljer du vilka olika delar du vill ha synliga i rapporten. 

Här kan du välja exempelvis “ackumulerat aktuellt år” och “ackumulerat budget”. När du gjort ett urval väljer du i rapportvyn “till och med period” för den bokföringsdata som du vill ha med i rapporten. 

 


 

 

 

Hoppas att detta kan hjälpa dig annars är du varmt välkommen att höra av dig till vår kunniga support så visar vi dig gärna. 

 

//Tinna

KF Liljenby
MEDLEM

Jag hade gjort precis som du beskrev. Men det går inte att Anpassa rapporten. Trodde de t skulle gå med "dra och släpp" men funkar ej.

Det är väl meningen att man ska dra till högra kolummen? Är det något som ej är aktiverat?

Godmorgon @KF Liljenby 

 

Gör så att du slår en signal till oss så ska vi visa i ditt program. 

Välkommen att kontakta supporten

 

//Tinna

Trots att jag låst bokföringsår så får jag bara ut preliminära RR o BR. Vad är fel?

Hej @KF Liljenby 

 

Jag misstänker att du har låst under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter. Rapporterna blir definitiva först när man låser året under Inställningar - Räkenskapsår - Redigera. Låsningen under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter är inte komplett, då du fortfarande kan skapa bokslutsposter med den aktiverad.

 

Återkom gärna och berätta hur det går för dig. 

/Tinna