Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

irinas
MEDLEM

Rutavdrag

Hej, om jag få beslut av skatteverket Rot/rutavdrag sitter jag länge och gödkänna inbetalning. En gång måste jag göra det om kunder har betald och sen när skatteverket skicka beslut måste jag göra det igen. Det är jobbig och mycket. Finns kanske en annan möjlighet? Om jag skicka allt till skatteverket går det med exportera .

Har Visma e ekonomi.

Tack för svar!

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @irinas

 

Om du har skickat in en ansökan om skattereduktion för rot eller rut hos skatteverket.se kommer du även få ett beslut om din ansökan. Beslutet kan du sedan ladda ner som en återrapporteringsfil i .json-format.

Om du importerar återrapporteringsfilen med beslutet i programmet, kommer pengarna du får från Skatteverket automatiskt packas upp. Läs mer i avsnittet Importera återrapporteringsfil. Om du har lagt till bankhändelserna manuellt, kommer du även behöva registrera beslutsbeloppet manuellt.

 

Bra information finns även i avsnittet Registrera avslag för rot- och rutavdrag från Skatteverket och här finns information även för dig som fått hela beloppet från Skatteverket.

 

Lycka till!

//Tinna