Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Säkerhetskopia av eEkonomi

Finns det någon möjlighet att ladda ner hela bokföringen till datorn som en säkerhetskopia? Nu ligger ju allt i molnet, och de senaste dagarnas hackerkaos har lärt oss att allt kan hända.

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 230316

 

 

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

En intressant fråga - såvitt jag vet kan vi bara ta ut SIE-fil på bokföringen men den innehåller ju precis bara bokföringen, inga fakturor eller bildunderlag. Så det säkraste är alltid att ha egna kopior av fakturor och kvitton på säkert ställe. 

 

 

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Kent!

Först och främst så vill jag börja med att säga att jag förstår att du känner såhär med tanke på senaste tidens händelser men samtidigt understryka att vi har en väldigt hög säkerhet på Visma Spcs. Våra säkerhetsexperter arbetar ständigt med att utveckla och stärka säkerheten för våra kunder, produkter samt tjänster, allt för att minska riskerna för att olika typer av attacker ska kunna ske.

 

Självklart finns möjligheten att ta ut SIE-filer precis som Annica skriver ovan och självklart har du möjlighet att spara ner fakturor i pdf-format men eftersom du betalar för en molnbaserad tjänst sköter Visma säkerheten och ser till att du inte blir av med någon information. 

Läs gärna mer om hur vi på Visma Spcs skyddar din information och precis som vanligt så är du alltid välkommen om du har några frågor eller funderingar. 

 

/Tinna