Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Saldo i programmet och banken stämmer inte överens

Hej! Jag håller på med årsbokslut och går igenom mina grejer. Jag tittar på saldot som jag skall ha på företags kontot men det stämmer inte med saldot på banken . Hur skall jag ändra detta så det stämmer i programmet?

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240219

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 

Om saldot på ditt företagskonto (1930) inte stämmer överens med saldot på banken, beror detta på bokföringen. 

Har du bankkoppling? Kontrollera om det är någon bankhändelse som du glömt att matcha.

Annars får du gå in under Bokföring - Transaktionsanalys - Söka efter konto 1930 (eller vad du har för företagskontonummer) - Jämför därefter ditt kontoutdrag på banken mot det som är bokfört. Slutligen hittar du var differensen beror på och får åtgärda det. 

Återkom om det dyker upp fler funderingar.

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

 

Har en liknande fråga om du har tid att ge några hjärnceller på det. 

Hur ska jag angripa mitt scenario nedan på ett rationellt sätt?


IB juni 1930: 99000 kr

IB juni banksaldo: 90000 kr


UB juni 1930: 50000

UB juni banksaldo: 43000

 

 

//Tack för er tid
Hannes

 

 

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Hannes,

 

Jag tänker att du behöver börja med att följa Hannas tips i inlägget och försöka lokalisera vad det är du har missat 🙂 Behöver du hjälp att gå i genom din bokföring får du ta kontakt med en redovisningskonsult.

Saknar du redovisningskonsult vet jag att vi har många duktiga redovisningskonsulter här i forumet som kanske har tid att att ta ett uppdrag eller så kan du hitta en via vår hemsida - Hitta redovisningsbyrå

 

Lycka till!

Tinna