Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skapa matchning mellan iZettle verifikation och kundfaktura

Hej!

Jag har ett problem jag inte lyckas lösa - jag jobbar på nagelsalong och bokför de tjänster jag utför med en kundfaktura i Visma. När de ibland betalar med iZettle får jag ett problem, jag kan inte matcha den verifikationen som automatiskt registreras via iZettle integrationen i Visma. 

Jag har tittat på filmen om iZettle och Visma och allt funkar fint om det är en bankhändelse som iZettle verifikationen ska matchas med, men när det är en kundfaktura får jag det inte att funka! 

 

Hjälp vore väldigt tacksamt!

6 SVAR 6
Masterwallin
UTFORSKARE

Hej, fick nedan svar när jag frågade samma sak för ett år sedan.

 

Hej Masterwallin! 

 

Som det ser ut idag så stödjer vi bara integrationen med iZettle GO. Det finns inte heller just nu i planen att utöka den integrationen. 

 

Självklart tar vi vidare ditt önskemål för framtiden. 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för ditt svar!
Fast det är iZettle Go jag har och problemet ligger inte i att få inbetalningen från IZettle att registreras i Visma, den integreringen funkar fint! 
det är att match kundfakturan med egen kontring och registrera med konto 1580 som inte funkar!

 

En fundering bara...

 

...skulle du inte kunna skapa en kontantfaktura istället. Då borde betalningen registreras direkt vid skapandet av kontantfakturan.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej och tack för svaret!

Om jag gör det, behöver jag då inte matcha kundfakturan mot en inbetalning menar du? Trots att datumet för kundfakturan inte blir samma som iZettle inbetalningen?

Kontantfakturan ska/bör göras samtidigt som kunden betalar. Det är ju kundens kvittens.

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för hjälpen! Problemet är löst!