Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sandra Dimigo
MEDLEM

Skatt efter ändrat resultat

Hej! 

Jag har ändrat mitt resultat genom att göra en ny avskrivning. Hur gör jag då med skatten och den verifikationen som skapades i bokslutsprocessen?

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Sandra! 

Om jag förstår det hela korrekt så har du använt tillvalet för deklaration/årsredovisning till Visma eEkonomi och därmed fått över bokslutsverifikationer till Visma eEkonomi automatiskt när du låste räkenskapsåret under rubriken Gör färdigt & lås i modulen. Jag tolkar det också som att du bokfört den nya avskrivningen i Visma eEkonomi efter att du låst vilket gör att du därmed behöver låsa upp räkenskapsåret igen och uppdatera dina bokföringsvärden i deklarationen och årsredovisningen. 

Öppna Deklaration/årsredovisnings-tillägget - gå till Gör färdigt & Lås - bocka ur knappen vid Lås räkenskapsåret och överför verifikationer till Visma eEkonomi. Nu kan du uppdatera dina bokföringsvärden och göra förändringar i deklarationen och årsredovisningen. För att uppdatera dina värden går du till Kontrollera bokföring - Hämta bokföringsvärden, då hämtas de nya värden du lagt in i Visma eEkonomi. Detta medför att den eller de bokslutsverifikationer som förts över till Visma eEkonomi korrigeras automatiskt, uppdateras med korrekta nya värden och förs över till Visma eEkonomi när du låser räkenskapsåret på nytt under Gör färdigt & Lås

 

Hoppas detta kan hjälpa dig på vägen! 🙂 
/My