Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

haddock11
UTFORSKARE

Skickat till bank men där ej mottagen

Vid ett par tillfällen, så har fakturor som skickats till Handelsbanken tydligen inte gått fram.
Det har i båda fallen gällt Vismafakturor, där jag har gjort som vanligt bokfört med skicka.

Fick nyligen en påminnelse från Visma varvid jag gick in i fakturaportalen och kollade.

Det stod då "Skickad" - men inte "Mottagen av bank".
Jag skickade om den och efter några minuter dök filen upp på banken och kunde godkännas.

Väldigt märkligt och lite lömskt, man vill ju inte hamna efter med en betalning när man tycker sig ha gjort rätt.

haddock11
1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @haddock11!

Jag håller med dig om att det är märkligt att de inte blev mottagna av banken, men det var bra att du kunde skicka om fakturorna igen och lösa det på den vägen.

Eftersom fakturorna har fått status Skickad i programmet så innebär det att de har kunnat skickas från programmet. Jag funderar på om det kan ha blivit stoppade via banken när de ska mottas/betalas. I ditt fall skulle jag därför råda dig att ta kontakt med din bank och höra om de kan se om det hände något med fakturona när du skickade dem första gången.

Återkom gärna när du har pratat med banken och om du behöver mer hjälp från vår sida i ärendet.

Hoppas att du får en fin helg!

/Tinne