Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Startat om programmet, läsa in sie-fil

Hej,  företaget jag har startat om programmet har förlängd år från okt 2018- dec 2019. när jag skapade bokföringsår, då skapade jag två enstaka år istället för en, dvs oct 2018-dec 2018 och en till år jan 2019-dec 2019. Allt bokföring var klar för 2018 och 2019. Jag har exporterat sie fil till att deklarera moms(års moms) sen skickade jag sie filen till bokslut och deklaration, det som jag gjorde jag exporterade två sie fil istället för en.  I detta fall blev fel i bokslut, för vi får två resultat och det skulle ha varit bara en i detta bolag. Jag har gjort nånting dumt, jag har startat om företaget, med tanke på att skapa ett enda år som det skulle ha varit från början. Men, när jag försöker importera sie fil 2018 och sie fil 2019, det går inte, eftersom programmet ser sie filen så som det är utanför bokföringsåret. Min fråga är, hur kan ni hjälpa mig att lösa problemet så att jag slipper matta in manuellt allt bokföring från 2018. 

Någon som har svar på det?

Stort tack på förhand!

 

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Om jag förstått det rätt har du exporterat två SIE-filer från eEkonomi på grund av felaktigt upplagda räkenskapsår. Räkenskapsåren som blev upplagda och exporterade i filen var 20181001-20181231 och 20190101-20191231 och nu efter omstart har du lagt upp det korrekta räkenskapsåret 20181001-20191231? 

Om så är fallet har jag återskapat det hos mig och det går att åtgärda genom att justera datumen i filerna. Jag öppnade sie-filerna jag exporterat med anteckningar på datorn, vid raden #RAR ändrade jag datumintervallet och räkenskapsåret till hur det faktiskt ska vara upplagt idag, dvs 20181001 20191231 i ditt fall. Detta gjorde jag i båda filerna så räkenskapsåret i filen stämmer överens med det räkenskapsår jag nu har upplagt i eEkonomi, valde Arkiv - Spara som när jag sparade mina ändringar i filerna och kunde sedan importera in sie-filerna med all bokföring till programmet. 

Hör av dig om något känns oklart! 🙂 
/My  

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej My!

det var igår jag var klar och jag följde instruktionerna jag har fått av dig, det fungerade faktist och jag är jätte jätte tacksam för det!

 

Ha en riktig bra dag!

/Iulian