Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agloredovisning
NY MEDLEM

Svea bank enskild firma

Hej! Jag kan inte kopiera bankkontohändelser i Bank/kassa för en kund som har enskild firma och banken är Svea bankkonto. Det stor inte i programmet att jag kan krista in kontoutdrag. Finns bara ladda upp.  När jag vill ladda upp csv fil det finns varje gång fel... jag provade många gånger att ladda upp fil från banken men det går inte. Vad ska jag göra?

Andra kund har Nordea bank, och alla kontohändelse som finns i PDF när jag ktista in i bank/kassa-  allt kopieras som pengar in... Eftersom det finns inte minus *-" nära belopp i pdf. 

Tack på förhand!

Mvh,

Olga 

1 SVAR 1
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej Olga,

 

Tack för att du skriver in! 

 

I dagsläget går det inte att kopiera och klistra in kontoutdraget med Svea bank. Att ladda upp en CSV-fil och importera kontoutdrag ska däremot fungera. Innan du kan ladda upp CSV-filen kan det vara så att den behöver justeras i Excel. Jag misstänker att det kan vara detta som felar, men det är såklart svårt att säga exakt då jag inte har sett hur det ser ut hos dig. Men det jag skulle rekommendera är att du öppnar filen i Excel och dubbelkollar om det ligger några rader ovanför och innan transaktionerna börjar i filen. Om så är fallet så raderar du alla raderna ovanför transaktionerna. När du gjort detta bör det gå att importera filen i programmet. 

 

Jag hoppas detta hjälper dig komma vidare. Om du inte ser några rader innan transaktionerna i filen eller om problemet fortsätter även när du tagit bort raderna rekommenderar jag att du ringer in till oss på supporten så att vi får kika i ditt program med dig i realtid. Vår telefonsupport har stängt för dagen men öppnar igen 08.00 imorgon. Varmt välkommen att ringa då! 

 

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

 

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂