Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Textrader på faktura

Tycker det är dåligt att man inte kan lägga in textrader på en e-faktura till en kund som använder sig av "PEPPOL BIS BILLING 3.0". Då dessa textrader inte har något belopp och momskod så går det inte att sända e-fakturan utan de blir stoppade. Vore kanske bra om man i alla fall kunde lägga in momskod 0 eller liknande så de går igenom systemet.

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Ekeröföretag!

 

Programmet hanterar Peppol som format, anledningen till varför fakturorna blir stoppade är på grund av att Peppol kan inte hantera textrader på fakturorna.

Om du vill ha textrader på dina fakturor kan du bifoga en PDF tillsammans med fakturan och se till att texten framkommer i PDF-filen istället.

 

Om du har fler funderingar är du varmt välkommen att återkomma till oss i forumet!

Trevlig helg!

/Tinne

 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen,

Vi måste kunna lägga in textrader på våra fakturor. Kunden vet ju inte vad vi har gjort för arbete. När man bifogar en pdf så finns det ingenstans man kan "klicka" upp dokumentet. I så fall var vänlig och visa vart den ligger som bifogat dokument. 

Går inte detta att ordna så får vi kanske överväga att byta fakturerings-program.

Hej Ekeröföretag!

 

Om du vill se de bilagor du tidigare har skickat från programmet går du in på respektive faktura och klickar på bilagans ikon för att ladda ner den till din dator. De kunder du skickar fakturor till som har Visma eEkonomi gör på samma sätt. Däremot är det svårt för oss att svara på hur det ser ut för de fakturamottagare som använder ett annat system, däremot så skulle jag tro att principen är densamma - De öppnar upp fakturan i sitt system, klickar på bilagan och laddar sedan ner den.

 

På bilden nedan kan du se vart bilagan ligger i dina kundfakturor:

 

Jag hoppas detta hjälper dig i din fråga. Om jag har missförstått eller om du inte lyckas öppna upp bilagorna från Visma eEkonomi så är du varmt välkommen att återkomma i tråden eller kontakta våra duktiga kollegor på supporten som kan hjälpa dig felsöka i realtid.

Förhoppningsvis fungerar stegen jag beskrivit i texten ovan för dig.