Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tillgängliga användarlicenser i Visma eEkonomi

Jag har tagit bort en användare som hade tillgång till "Visma Eekonomi Smart"
och jag vill ge användarlicenser till annan användare.

Men när jag väljer den nya användaren och sen klickar på "Visma Eekonomi Smart", det säger:
"Köp användarlicens för Visma eEkonomi Smart
En användarlicens för Visma eEkonomi Smart kostar 89 kr/månad.
Vill du köpa en användarlicens och ge användaren tillgång till tjänsten?"

Varför? Skulle jag inte har " Tillgängliga användarlicens" nu?
Jag läste följande:

När du tar bort tillgången till en tjänst för en användare, kommer användarlicensen göras tillgänglig för dig att tilldela en annan användare. Om licensen inte tilldelas en ny användare innan förfallodatumet kommer den att upphöra. Du hittar mer information om dina tillgängliga användarlicenser under Tillgängliga användarlicenser.
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Har kikat på historiken på ditt konto och vi kan se att du har lagt upp en användare till på ditt kundnummer, den har dock aldrig lagts till som en användare i eEkonomi, och du har därför heller aldrig betalat för mer än en användare när vi tittar på dina fakturor.

Vi ser att du tidigare haft ett samarbete med en redovisningsbyrå och vid ett byråsamarbete betalar man bara för användaren/användarna som finns på ditt företag, inte de som finns hos redovisningsbyrån. Vill du att även din andra användare ska ha tillgång så kan du därför genomföra köpet som du fick upp en förfrågan om i din beskrivning. 

Ha en bra dag!

Mvh, Jesper