Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nisse K
MEDLEM

Tolka bildunderlag vid mejlad faktura

När jag mejlar in PDFer(datorgenererade inte skannade) till Visma skanner hade det varit väldigt trevligt om den kunde tolka underlaget precis som när man laddar upp en PDF via webbläsaren. Alternativt om den tolkar bilden när man öppnar underlaget.
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Nisse_K!

De fakturorna du mailar in till Visma Scanner, finns leverantörerna till de fakturorna upplagda i ditt program sedan tidigare då eller är det nya leverantörer?
Vilken information är det som tolkas när du laddar upp fakturan mot när du mailar in den?
Vad har de fakturorna du mailat in för Typ när du går till Inköp - Bildunderlag?

Ha  en trevlig dag!
Nisse K
MEDLEM

Hej, nu kom det en ny faktura idag så jag kan jämföra 🙂

Det är en leverantör som redan finns och den får typen Leverantörsfaktura. Laddar jag upp samma PDF under Inköp>BIldunderlag så får den istället typen kvitto, men med lite tolkad information. Se de två bilderna under för jämförelse, på den med tolkad info har jag ändrat typ till faktura för att få samma bild.



//Nisse
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej Nisse K,


Funktionen som sådan är precis som du beskriver den ovan. När man laddar upp en pdf direkt under Inköp - Bildunderlag samt när man tar en bild via Scanner-appen och skickar in det i eEkonomi så görs en tolkning av underlaget.


När man dock mejlar till den unika e-postadressen som finns i scanner-appen så att det skickas in till eEkonomi görs ingen tolkning av underlaget utan bilden kommer enbart med över som just en bild.


Om man istället använder sig av scanningfunktionen via Autoinvoice sker det en tolkning av underlaget, du kan läsa mer om det på sidan Visma Autoinvoice scanningtjänst och Visma Scanner. Det finns även information om scanningen på sidan Gör om utskrivna fakturor till e-fakturor.


Ha en fin dag!
/Theodor