- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Trubbel vid anlitande av redovisningskonsulter
Jag har sen bildandet av mitt aktiebolag anlitat redovisningskonsulter för årsredovisning och deklaration (2017, 2018). Övrigt har jag skött själv efter bästa förmåga.
I båda fallen har jag begärt att detta arbetet ska utföras direkt på mitt eEkonomi-konto, så att ändringar, omföringar och alla andra data finns där, och inte i ett externt verktyg som jag inte har tillgång till. Detta året skaffade jag årsredovisnings/deklarations-tillägget, så att arbetet skulle göras och sparas där.
I båda fallen utlovades det göras. I båda fallen gjordes det inte alls. Jag bytte konsult just pga av att min förra inte gjorde det, men även den andra konsulten gjorde likadant, och jag har skriftligt bevis på att de i båda fallen rakt ut ljög om vad de lovade göra. Vi pratar erkända konsulter med många kunder.
Är detta vanligt?
Varför händer det överhuvudtaget?
Kan jag begära kompensation för att de inte har gjort sitt jobb?
Jag kan av uppenbara skäl inte nämna vilka de är.
Pseudonym "Frustrerad Skåning"

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Mikael

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Då det har hänt två gånger blir jag fundersam kring branschpolicy v.g. arbete i kundens eget verktyg, men direkt ljug får ändå anses oseriöst i alla sammanhang.
Tack

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Mikael
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Då är det enkelt att reda ut om du kan redogöra för tredje part vad ni avtalat och vad som levererats i förhållande till det
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut

- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Det låter inte som den bästa av upplevelser som du har haft.
När jag tittar på ditt kundnummer ser det inte riktigt ut som om din Redovisningsbyrå (finns en konsult upplagd på ditt kundnummer) har riktigt rätt förutsättningar för att vara inne i ditt Visma eEkonomi.
På den här länken, Aktivera samarbete i Visma eEkonomi, kan din redovisningsbyrå läsa om hur de ska gå tillväga för att allt ska fungera..
Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig.
/Victor