Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Datasektionen
UTFORSKARE

Uppdatera kontoplan i Visma Ekonomiöversikt

Nu ingående i det nya året så har jag skapat en reviderad kontoplan, som jag vill använda i budgetfunktionen och rapporter. Dock så ligger Ekonomiöversikt efter och visar den gamla kontoplanen istället för den i Visma eEkonomi. Finns det något sätt att uppdatera Ekonomiöversiktens kontoplan till att reflektera eEkonomi?

3 SVAR 3
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Datasektionen!

 

Generellt sätt så är det först efter att ett konto är bokfört på som man kan välja upp det aktuella kontot.

Om man har en budget så finns det Budgetinställningar där man kan lägga till konton som inte just nu syns i budgeten. Bifogar bilder nedan hur du går tillväga

Ha det fint!

// Anton

Hej Anton, tack för svaret. Det är en lösning, men leder till ett annat problem där nya kontonamn inte reflekteras i Ekonomiöversikt. Finns det något sätt att ändra dem också?

Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Datasektionen!

 

Har testat själv att ändra namn i eEkonomi och det följer med över till Ekonomiöversikten. Dubbelkolla så att kontot är aktivt i Visma eEkonomi, om det inte löser problemet så testa att rensa cache-minnet i webbläsaren. Om inte ovanstående lösningar hjälper dig behöver du kontakta mina duktiga kollegor på supporten för att få vidare hjälp. De kan koppla upp sig mot din skärm för att sedan kunna felsöka vidare.

 

Välkommen att kontakta supporten.
// Anton