Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Uppgifterna är olika i Enskild Firma och eEkonomi - eEkonomi

Jag har precis fört över uppgifter från Enskild Firma till eEkonomi eftersom vi precis ska börja använda eEkonomi. Problemet är att uppgifterna i eEkonomi inte helt stämmer med uppgifterna jag har i Enskild Firma. Det som fattas är bland annat kundfordringar från föregående år (2015) till innevarande år. I Enskild Firma finns alltså de skickade fakturorna med och står som intäkt under 2015 men i eEkonomi är dessa borta och ger därmed ett annat resultat. Hur gör jag för att få dessa att stämma överens?

Med vänliga hälsningar Maria
3 SVAR 3
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej Maria!

Har du låst deklarationen för 2015 i Enskild Firma innan du exporterade uppgifterna till eEkonomi?

Man måste göra klart och låsa deklarationen i Enskild Firma för att man ska få över saldot på 1510 till eEkonomi.

/Adelina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Så här var det. När jag startade eEkonomi första gången och förde över uppgifterna från Enskild Firma hade jag ännu inte låst 2015, men sedan gjorde jag det och försökte föra över uppgifterna en gång till. Det fungerade inte. Jag har provat flera gånger. Finns det någon möjlighet att radera alla uppgifter i eEkonomi och börja om?
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej igen!

Du kan rensa företaget genom att göra en omstart. Du startar om programmet under Inställningar - Företagsinställningar - Omstart av företag.
Efter omstarten kan du föra över uppgifterna från Enskild Firma till eEkonomi igen.

/Adelina