Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utbetalning bokförd fel datum - Eekonomi, enskild firma

Hej!

Ställde frågan som ett svar på en gammal tråd först men jag kanske får ställa den som ny. Mitt problem är följande:

Jag har registrerat en faktura som jag i all hast råkade bokföra som betald idag, fast betalningen skulle vara samma dag som fakturan, alltså innan årsskiftet. Jag betalade med egna pengar vilket gör att betalningen inte syns på kassa-och bankhändelser.

Sen, när jag ska välja att skapa en korrigeringsverifikation för inbetalningen finns det inte en klickbar box för Leverantörsskulder, så då vill jag lägga till den för hand, men programmet avråder mig från att göra det. Ska jag ändå göra det?

En fråga till: Om jag sen har gjort en korr.-ver. för inbetalningen, är det lika enkelt som tidigare att registrera en inbetalning och koppla den till fakturan, eller ska jag göra en korr för själva fakturan också då, och göra om allt från början?

 

Tack på förhand, älskar detta forum!

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Karin! 

Va härligt att höra att du uppskattar forumet!! 😄
Du har fått svar av mig i den andra tråden Bokförd på fel datum där du skrev samma fråga, tyckte den passade bra där så vi har all information samlad om någon skulle behöva samma hjälp. 🙂 

Ha en fin dag! 
/My