Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utökat räkenskapsår

Jag startade enskild firma 18/10 2020 och Skatteverket sa då att jag skulle deklarera 31/12 2021 för hela perioden, dvs ett förlängt år. Vad behöver jag göra i Visma för att allt ska bli rätt inför bokslut 2021?

Förklara enkelt, tack... Jag är total nybörjare och förstår just nu ingenting av kontoplaner etc 😁🙈, men ska leta mig fram här för att lägga in min första intäkt som kom i december och några inköp. Jag har enskild firma på deltid utöver en anställning. 

 

 

 

 

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-08-26.

4 SVAR 4
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Du ska förlänga ditt första räkenskapsår i Visma.

 

1. Gå in på Inställningar

 

2. Räkenskapsår och IB

 

3. Redigera. Sätt startdatum 2020-10-18 och kontrollera att slutdatum är 2021-12-31.

 

4. Spara

 

Sen kör du bara.

RoffaK

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack då testar jag det!

Hej, Jag har samma fråga och har gjort  som ni beskriver men mitt slutdatum är grått, och jag kan inte ändra det. Hur gör jag?

Mvh Marina

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Marina,

Kanske är det så att du redan har skapat nästa räkenskapsår och därmed så kan du inte förlänga det första utan då behöver du göra en omstart utav företaget. Eftersom detta för med sig en massa saker som du behöver tänka på så rekommenderar jag att du nu tar kontakt med supporten

Återkom gärna om inte mitt antagande stämmer så tar vi det en vända till. /Tinna