Ni behöver inte vara oroliga. Jag ska försöka lugna oron, så gott jag kan!
Vad gäller 1930 och att du plötsligt inte kan kontera på kontot, det beror på att ni i eEkonomi har aktiverat en bankkoppling. När en bankkoppling aktiveras och när den slutligen är aktiverad så är 1930 "låst för manuell kontering". Denna inställningen kan ni ändra under Inställningar - Kassa och bankkonton - Företagskonto, där finns en ruta som ni kan bocka ur för att kontot inte ska vara "Låst för manuell kontering".
När ni har en aktiv bankkoppling så kommer ni få in bankhändelser från er bank till programmet, dessa in- och utbetalningar hamnar då under Kassa och bankhändelser. Därifrån kommer ni sedan bokföra alla händelser som sker på ert bankkonto och likaså 1930.
Vad gäller utskrifter och nedladdningar av rapporter och filer så är det inget generellt fel vi rapporterat, än. Ett tips kan vara att bolla med din redovisningsbyrå och fråga om de kan göra det du inte kan. Kan de skriva ut pdf:er? Då är det något i din miljö som påverkar dina utskrifts-försök. Då vill jag först be dig rensa cashe-minnet och funkar det fortsatt inte efter det? Slå då gärna en signal till vår support så vi kan kika närmare på vad det kan bero på.
Hoppas du får ordning på prylarna och oron kan släppa lite. Oavsett så kan jag lugna dig med att det inte är något att oroa sig för! Ha en fin helg när det är dags på det.