Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Visma Scanner funkar inte med BankID

Jag är kassör och administratör i en förening, där vi är två kassörer och en revisor. Vi har två kanslister med företagskort för de inköp som behövs göra. Nu tänkte jag ge kansliet behörighet att använda Visma Scanner. Jag har skapat användarna med endast behörighet för Scannern appen. När de sedan försöker logga in så har de först använt sig av BankID på webben och har alltså inget lösenord, som sedan appen frågar efter. Räcker behörigheten de fått för att endast kunna skicka in inköpskvittona? Funkar BankID för att logga in i appen och i så fall hur gör man då jag bara hittar användare och lösenord som inloggning? Eller vad ska jag göra för att de ska kunna logga in och använda sig av scanner appen?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johan_Eriksson 

 

Välkommen som ny forummedlem. 

 

När ni registrerar en ny användare rekommenderar vi att ni först loggar in och skapar ett lösenord för användaren. Om ni inte redan har gjort det, kan ni klicka på "Glömt lösenord" för att skapa ett nytt. När lösenordet är skapat kan ni logga in på webben med BankID. Observera dock att det inte går att använda BankID för att logga in i appen Visma Scanner. För att använda appen måste ni logga in med e-postadress och lösenord, vilket gör det viktigt att ni skapar ett lösenord som fungerar både på webben och i appen.

 

För att kunna logga in i Visma Scanner-appen behöver ni alltså generera ett lösenord, vilket kan göras via "Glömt lösenord" på webben. Om ni stöter på problem med inloggningen i appen, är ni välkomna att kontakta vår telefonsupport så hjälper vi gärna till. 

 

/Tinna