Hej,
Kan någon svara på varför jag ser löneutbetalningen två gånger i likviditestprognosen? Först drar den bort beloppet som jag betalade ut den 23/8 men sen ligger det även en utbetalning på den 25/8. Jag har detta bekymmer varje månad. Sen när den 25 passerat går likviditetsprognosen ”upp” igen och visar rätt prognos. Men det är ganska störande att den gör så här. Är det någon bugg eller liknande. Jag har dubbelkollat så lönekörningen är inställd på 23/8 så det är inte därför. Använder Lön smart.
Löst! Gå till lösning.
Hej @webtomten
En anledning till att lönekörningen syns två gånger på din likviditetsprognos kan ha att göra med hur du har bokfört lönekörningen.
I det här fallet är det bättre att du ringer in till supporten så att vi kan koppla upp oss och se hur det ser ut i ditt program.
Välkommen att kontakta supporten.
/Tinna
Jag får försöka hinna med att göra det. För som det är nu så stämmer inte beloppet i den extra som hamnar i likviditetsprognosen med beloppet som faktiskt betalar ut. Men 26/8 så är ordningen återställd igen. Det är precis som att den bara reserverat men inget mer sen. För jag hittar bara en utbetalning i bokföringen och det är den korrekta.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.