Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

BengtR
MEDLEM

Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning eller Visma Skatt & Bokslut Pro?

Hej! Jag har ett mindre AB (enmansbolag) och har bokfört i Visma eEkonomi i många år. Men hittills har företagets revisionsbyrå skött bokslut och revision. Jag har nu tänkt att göra detta jobb själv. Jag avser inte att använda avstämningsperioder och företaget deklarerar moms en gång per år (feb året efter).

Vilket av tillvalen "Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning" och "Visma Skatt & Bokslut Pro" ska jag välja? Vilka är skillnaderna mellan dem? Finns det något dokument som beskriver dessa? Fördelar/nackdelar (bortsett från priset)?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @BengtR 

Vad spännande att du funderar på att själv ta hand om bokslut och revision! För att hjälpa dig välja rätt mellan "Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning" och "Visma Skatt & Bokslut Pro" skriver jag gärna några rader om respektive program men min varmaste rekommendation är att du även slår en signal till vår försäljningsavdelning för bästa råd och information. 

Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning
Detta tillval är integrerat med Visma eEkonomi och är utformat för att hjälpa dig med årsredovisningen och deklarationen. Fördelarna här inkluderar enkel integration med ditt nuvarande system, vilket kan göra processen smidigare om du är van vid Visma eEkonomi sedan tidigare. Funktionen är designad för att ta hand om de nödvändiga rapporterna och kan vara ett bra val om du vill ha ett sammanhållet system för bokföring och redovisning.

Visma Skatt & Bokslut Pro
Detta är ett mer avancerat verktyg som kan vara lämpligt om du söker mer flexibilitet och djupgående funktioner när det gäller bokslut och skatter. Det innehåller fler professionella funktioner för bokslut och en djupare analys av din ekonomi, vilket kan vara fördelaktigt om du vill ha mer kontroll och detaljstyrning över din finanshantering. Detta verktyg kan vara överdimensionerat om du bara behöver grundläggande boksluts- och deklarationsfunktioner.

Hoppas detta hjälper dig i dina funderingar!

/Tinna

BengtR
MEDLEM

Tack för bra info!