Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma eEkonomi Pro - Korrigering av?

Hej! Jag tror jag råkade klicka på något och nu står det korrigering av... Vad betyder det här? Är det något som har blivit fel?

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Visa även ver  A4 och A7 så kan du få hjälp

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar



AnnicaL
CHAMPION

Ser ut som om du ångrat en matchning av bankhändelsen betalning så att fakturan åter står dom obetald. Matcha den igen så ordnar det sig.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur matchar jag den?
AnnicaL
CHAMPION

Via Bankhändelser där betalningen bör ligga kvar som omatchad.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag hittar den inte i bankhändelser men i Bokföring - Verifikationer, ser ut såhär:


Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Andreas!

Om du går till kassa- och bankhändelser - väljer perioden då betalningen av fakturan skedde, finns inte en bankhändelse för beloppet där?
Har du betalat den via Inköp - Leverantörfakturor istället?

Att det står korrigerad betyder att du valt att klicka på Åtgärder - Skapa korrigeringsver. och sedan bockat i en eller flera av rutorna. Precis som Mikael skrev ovan behöver du jämföra de två relaterade  verifikationerna med ursprungsverifikationen. Då ser du vilka konton och belopp som korrigerats.
Om korrigeringsverifikationen är felaktig, att den aldrig skulle skett, kan du gå in på den och välja Åtgärder - Skapa korrigeringsver. på den. Bocka där i alla rutor för kontona och bokför. Då "nollas" korrigeringsverifikationen ut och du är tillbaka på ursprunget och om det var någon tillhörande betalning.

Ha en trevlig dag!