Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

ZwedenAdvies
MEDLEM

eEkonomi Start och scanner-appen

Finns möjligheten för kunden att använda Visma Scanner-appen i samband med eEkonomi Start?

Tack, Bart

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @ZwedenAdvies 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

Det går alldeles utmärkt att använda VIsma Scanner ihop med Visma eEkonomi. 

Visma Scanner är en gratisapp som du kan använda för att fota, spara och skicka kvitton och fakturor digitalt till Visma eEkonomi Smart. 

Tänken är att när du använder appen minskar du risken att glömma registrera dina kvitton. Ekonomiavdelningen eller redovisningsbyrån får snabbt in underlagen och kan bokföra dessa direkt. Observera att du måste fortfarande spara originalkopian av kvittot/leverantörsfakturan som underlag för betalning och bokföring.

Genom att koppla bildunderlag till dina verifikationer och leverantörsfakturor slipper du leta fram fakturor och kvitton i pärmar eller plånboken, om du till exempel behöver kontrollera en kontering. När det kommer in nya underlag att koppla får du ett meddelande om det i appen.

Läs om hur du kommer igång och mycket mer i hjälpavsnittet Visma Scanner

Ha en fin dag

//Tinna

Hej Tinna, tack för ditt svar.
Jag förstår att det går att använda den med Visma eEkonomi SMart, men min fråga gäller användning med Visma eEkonomi STart.

Tack för förtydligande,

Bart

Hej igen Bart @ZwedenAdvies 

Ber om ursäkt att jag missförstod dig - får skylla på måndag och oputsade brillor helt enkelt 🙂 

Nu har jag kollat upp vad som gäller för Visma eEkonomi Start och det fungerar på samma vis som med Visma eEkonomi Smart förutom att kunden inte kan logga in själv i ekonomisystemet. När man aktiverar samarbete i Visma Scanner så läggs kunden upp på kontot Visma Online vilket innebär att när man loggar in i scanner-appen kopplas bilderna automatiskt till rätt företag.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår kunniga support

Önskar dig en fortsatt fin dag

//Tinna

Stort tack Tinna och ha det fint du med,

Bart