Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Markus84
MEDLEM

impotera e fakturor från banken med bank koppling? och betala innan bokfört?

kan jag importera e fakturor som jag redan får till min internetbank till eekonomi eller behöver jag skicka en ny inbjudan till leverantörerna så dom går direkt till eekonomi? 

och går det att betala leverantörsfakturor innan dom är bokförda? jag bokför nämligen inte själv och har kvartalsmoms så det vore bra om det gick att skicka fakturor till betalning innan dom bokförs. 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Markus84 

Välkommen som ny forummedlem. 

Det går inte att få in fakturorna som kommit till internetbanken direkt till Visma eEkonomi. Du får i så fall ladda ner dem själv och skicka dem till en scanningsadress, vilket kan kännas onödigt omständligt. Mitt förslag är att du istället kontaktar dina leverantörer och be dem skicka e-fakturor direkt till ditt ekonomiprogram. Mer info om det finns i på sidan Ta emot e-faktura.

Leverantörsfakturor måste bokföras innan de kan skickas för betalning och det går inte att komma runt. 

Har du funderat något på att ha ett samarbete med din redovisningsbyrå? Om du anlitar en redovisningsbyrå kan ni arbeta tillsammans i Visma eEkonomi. Det innebär att både du och byrån har tillgång till samma information, vilket eliminerar behovet av att skicka uppgifter fram och tillbaka. Du kan läsa mer om detta i hjälpavsnittet Starta ett samarbete med en redovisningsbyrå

Dessutom finns det möjlighet att använda attestfunktionen för leverantörsfakturor, vilket du kan läsa mer om i hjälpavsnittet Attestera leverantörsfakturor.

Förstår att det är mycket att sätta sig in i, särskilt så här i början, men vi finns här som ett bollplank och vår kunniga programsupport rådgör gärna med dig och visar mer om hur du arbetar smartast i Visma eEkonomi. 

Ha en fin dag!

/Tinna