Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Karl_K
MEDLEM

ladda upp kundfaktura

Hej,

Jag försöker mig på att bokföra själv i år, vilket känns vansinnigt svårt. Har kommit en bit på vägen tror jag, men jag förstår inte hur jag laddar upp en kundfaktura (vill alltså inte skapa en ny faktura, utan bokföra en befintlig, i efterhand). Den vill bli en leverantörsfaktura, eller så kan jag ändra till kvitto eller dokument. 

Vad gör jag fel? Behöver jag inte ladda upp bildmaterial att koppla till bankhändelsen?

 

Har kollat på en massa pedagogiska instruktionsfilmer från Visma och andra, men jag hittar inte informationen jag söker... 

 

Hoppas någon kan hjälpa mig. / Karl

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Karl_K 

 

Välkommen som ny forummedlem. 

 

Vad jag kan se så verkar du ha Visma eEkonomi Bokföring och i den varianten finns ingen funktion för kundfakturor. Antingen får du bokföra helt manuellt genom att skapa en manuell verifikation under Bokföring - Verifikationer eller så uppgraderar du din programvariant till Visma eEkonomi Smart där du får mer automatik och hjälp. 

 

Jag har full förståelse för att det kan kännas svårt att bokföra och att det kan ta sin tid men med rätt programversion sparar du väldigt mycket tid och energi. 

 

Slå gärna en signal till vår oss på telefon 0470-706200 så ska vi se över vilka behov du har och vilket program som passar dig bäst. 

 

Välkommen att höra av dig till supporten. 

/Tinna