Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

L-A-KAB
MEDLEM

nybörjare

Jag ställde till mig lite i början av året och behöver snygga till det lite, hur gör jag?

1 Mina verifikationer kommer inte i rätt ordning kronologiskt. Jag råkade tex bokföra bänkhändelser som var daterade i feb och skapade en verifikation med A1. Osv... Så nu är "senare datum" verifikat före de som egentligen skedde tidigare kronologiskt. Jag har alltså inte den äldsta verifikationen först. Hur kan man byta plats, om man kan?

2 Om jag råkat bokföra fel, dvs bokfört fel i konteringen, hur ändrar jag det? Jag har förstått att man kan ändra men då skapas någon form av dublett och man kvittar dem och gör om men då tänker jag att det ser ännu sämre ut, och att det då skapas en verifikation som också kommer i fel datum. Hur gör jag så det ser "städat" och fint ut innan jag skickar till min redovisningshjälp?

1 SVAR 1

Hej!

 

Det gör inget att det hamnat lite i oordning numera. Det viktigaste är att det går att sortera på kronologisk ordning och det gör du under Bokföring - Verifikationer och klickar sedan på Bokföringsdatum så sorteras det så 🙂

 

Din redovisningskonsult kommer inte att anmärka på detta 😅

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100