Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

QualiByte
MEDLEM

"Belopp kvar att stämma av" minskar inte om mer än en bankhändelse är vald

När jag väljer att matcha mer än en bankhändelse samtidigt för egen kontering så får jag differens 0 på debet och kredit (rätt). "Belopp kvar att stämma av" nollas dock inte (fel). Om jag matchar bankhändelserna var för sig så fungerar det.

5 SVAR 5
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej QualiByte, 

 

Jag har testat fram och tillbaka hos oss och får Belopp kvar att stämma av att minska på samma sätt som när jag matchar dem var för sig, detta är alltså inte ett allmänt fel vi ska ha. Du väljer Matcha alla markerade för bankhändelserna det gäller - Övrig insättning som Bokföringshändelse - Egen kontering och fyller i alla obligatoriska uppgifter. Jag har testat att fylla i dessa uppgifter i olika ordning med till exempel konto först, benämning efter och belopp sist men får samma resultat gällande beloppet som ska stämmas av.

 

Däremot så är Belopp kvar att stämma av något känsligare än Differensen när du till inte bokar av hela insatta/ uttagna belopp direkt eller på samma konto, men detta oavsett om det är en bankhändelse eller du matchar flera. 
Exempel: Totalbelopp för alla händelser eller enstaka bankhändelsen är 1000 kr och du ska egen kontera detta på en verifikation. Hela beloppet lägger sig på 19-konto i debet/kredit beroende på insättning/ uttag. Delar du sedan upp detta beloppet på flera konton så minskar Differens direkt utefter att du plockar upp ett konto och skriver in beloppet men Belopp kvar att stämma av minskas inte fören hela beloppet som finns i rutan Insattt/Uttaget belopp har blivit uppbokat. 
Visar bild för att vara extra tydlig: bankhändelse.png

Om det inte fungerar som ovan för dig så behöver vi lite mer information, gärna en bild. Om jag förstod det rätt så var det skillnad om det var flera händelser istället för en enstaka hos dig. Har du andra funderingar eller följdfrågor så är du självklart välkommen att återkomma i tråden också. 🙂 

 

Ha en fin helg! 
/My 

 

I mitt fall är det övrigt uttag och egen kontering. Har du tittat på det också?

Ja, var otydlig där kanske. 🙂 Bilden visar en insättning med det blir samma oavsett insättning eller uttag. 

/My 

Använder Mac och Safari. Testat det? 🙂

Detta ska fungera på alla datorer men är det något som skiljer sig rekommenderar jag att testa tömma cache-minnet i din webbläsare eller prova i en annan webbläsare för se om samma problem uppstår, Chrome är en webbläsare jag brukar utgå ifrån och rekommenderar till Visma eEkonomi. Jag har nu testat på Mac med webbläsaren safari och jag får samma resultat som tidigare. 

Har du ett annat utfall ändå så får du gärna återkomma i tråden med en bild på hur det ser ut hos dig eller så är du välkommen att kontakta oss på supporten via chatt eller telefon för vidare felsökning. 🙂 

/My