- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
skatteverket, faktura nummer..
Hej
Har precis startat mitt aktiebolag. Allt är nytt och lite skrämmande. Har ju fått betalningsinformation från Skatteverket på debiterad preliminärskatt. Försöker nu lägga upp dessa månatliga inbetalningar den 12 i varje månad men behöver då ha skatteverkets faktura nummer men det står ju ingenstans. Måste jag beställa fysiska pappers inbetalningskort för resp betalning framgent Med vänlig hälsning, Kristoffer
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
För F-skatten finns inga fakturor. Vill du säkerställa att betalningarna görs i rätt tid kan du enklast lägga in betalningarna på banken för hela året, det är alltid samma OCR-nummer till ditt skattekonto. När betalningen gjorts bokar du den som betalning till skattekontot 1630.
Sen kan du koppla ditt eEkonomi till SKV så får du in automatiskt när F-skatten dragits från skattekontot. Den affärshändelsen bokförs D2518 K1630.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tack! Men om jag då inte kan lägga in betalningen till skatteverket som en leverantörs faktura , var i e Visma bokför jag betalningen ? Har visma kopplad till min bank ( SEB), och har nu lagt till betalningen till skattekontot i banken, kommer då betalningen dyka upp som en verifikation i Visma?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Betalningen kommer att dyka upp i Kassa/bankhändelser. Där matchar du den mot Inbetalning till skattekontot varefter det skapas en verifikation.