Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Doktorn
MEDLEM

skatteverket, faktura nummer..

Hej 

Har precis startat mitt aktiebolag. Allt är nytt och lite skrämmande. Har ju fått betalningsinformation från Skatteverket på debiterad preliminärskatt. Försöker nu lägga upp dessa månatliga inbetalningar den 12 i varje månad men behöver då  ha skatteverkets faktura nummer men det står ju ingenstans. Måste jag beställa fysiska pappers inbetalningskort för resp betalning framgent Med vänlig hälsning, Kristoffer 

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

För F-skatten finns inga fakturor. Vill du säkerställa att betalningarna görs i rätt tid kan du enklast lägga in betalningarna på banken för hela året, det är alltid samma OCR-nummer till ditt skattekonto. När betalningen gjorts bokar du den som betalning till skattekontot  1630.

Sen kan du koppla ditt eEkonomi till SKV så får du in automatiskt när F-skatten dragits från skattekontot. Den affärshändelsen bokförs D2518 K1630. 

Doktorn
MEDLEM

Tack! Men om jag då inte kan lägga in betalningen till skatteverket som en leverantörs faktura , var i e Visma bokför jag betalningen ?  Har visma kopplad till min bank ( SEB), och  har nu lagt till betalningen till skattekontot  i banken, kommer då betalningen dyka upp som en verifikation i Visma?

AnnicaL
CHAMPION

Betalningen kommer att dyka upp i Kassa/bankhändelser. Där matchar du den mot Inbetalning till skattekontot varefter det skapas en verifikation.