Vi har skrivit en integration som stegar igenom och läser samtliga kunder m.h.a. AdkFirst() och AdkNext(). Nu har vi en kund som efter uppgradering av Visma Administration upplever att detta tar mycket längre tid än tidigare. (Användaren är ansluten via VPN över en 10 Mbps-lina, vilket gör att skillnaden blir tydligare.) Jag undrar om någon ändring har gjorts i implementationen som kan förklara detta. Vi avlyssnade trafiken för att kontrollera att klienten fick kontakt med servern över huvud taget, och tyckte då att det gjordes väldigt många turer fram och tillbaka för varje post. Min tanke var att en SQL-fråga ställs för varje post, medan tidigare kanske en cursor använts, vilket är bättre när man ska läsa igenom hela tabellen i rask följd men inte lika bra med en mer interaktiv tillämpning.
Hej Millnet-maho!
Din fråga är inget vi har möjlighet att bemöta här i forumet och för att du ska få så bra och korrekt hjälp från början är du varmt välkommen att kontakta mina kollegor för frågor gällande API, du når dem på api.support@vismaspcs.se.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
//Tinna
Okej; det är vad jag normalt skulle ha gjort, men nu tänkte jag att eftersom det finns ett forum kunde det vara smart att skriva frågan här så att alla kan ta del av ett eventuellt svar.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.