Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Aktivera en redan installerad Administration 1000

Fick upp en plötslig fråga om att aktivera vår tidigare installerade av Administration 1000? När vi följer guiden händer inget, det står att aktiveringen är klar, men den kommer bara på nytt igen.

Det står att aktiveringen gäller för 2015.10. Men er support har skickat oss 2015.21 under avtalstiden, och det är förmodligen den som är installerad (under avtalstiden).

Detta eftersom vi fått notiser om att det funnits nyare versioner, men att de aldrig, notera ALDRIG har kunnat laddats ner via programmet, utan bara med en webbläsare.

Vi behöver få igång vår köpa VISMA Administration NU!!! Hjälp!

12 SVAR 12
Davor P1
CHAMPION

Låter som att serviceavtalet löpt ut.

Om möjligt installera om ver 3015.10 till måndag. Hoppas ni har backup från den versionen för ver 10 har intr samma format som 21...,,
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Jag har kvar den versionen, tror du att det går att nedgradera till 2015.10?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det stämmer, serviceavtalet har löpt ut, men vi har ju fått nya versioner under avtalstiden, ska inte de gälla då? Måste man nergradera Admin 1000 igen när serviceavtalet löpt ut, det verkar ju inte klokt i så fall?!
Davor P1
CHAMPION

Händer ibland, framförallt när licensen körs på "övertid ".
Antingen får man nedgradera eller förnya serviceavtalet.....
Davor P1
CHAMPION

Om möjligt installera ver 2015.10 i annan dator och ta in en backup.

Annars måste du avinstallera ver 21 och sen installera ver 10.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för dina svar!

Tycker nog att jag ska få köra senaste versionen, eftersom jag har betalat för serviceavtal, som just ska ge tillgång till nyare versioner.

Kontaktar supporten imorgon och hör vad som har hänt.
KenArd
CHAMPION

Hej Pelle,
Gör ett sista försök med att gå till hjälp på menyn välj sedan om Visma och uppdatera licensen..

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Kenneth! Kommer tyvärr aldrig så långt, att jag kommer in i hjälpmenyn, bara aktiveringsguiden som går igång, sedan avslutas programmet 😞
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Pelle!

Jag såg att du varit i kontakt med oss, antar därför att ärendet är löst. Återkom bara annars!
KenArd
CHAMPION

Hej Kalle,
Har det här att göra med att hela forumet gick bananas i helgen?
Så fort man skulle läsa något så laddade sidan om 123 gånger, det var som och dricka vatten från
en oas i öknen typ;)

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kenneth!

Nja, just i Pelles fall så var det ett handhavandefel hos oss som låg bakom, licensen låg visst inte riktigt rätt i vårt interna system, (kanske hade den gått på julledigt lite i förväg). De tips som du gav Pelle hade med andra ord funkat väl om vi bara gjort rätt från början 🙂

Vad gäller forumet så kan det mycket väl stämma att det var problem i helgen, (inte fått någon rapport på detta än dock, men så kan det vara). Verkar dock funka bra nu så fortsätt med din fina hjälp och härliga inlägg.

God Jul!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kalle! Ja exakt, allt löst och gott, fick kanonhjälp av trevlig support. Problemet löste de snabbt, smidigt och enkelt. Bra jobbat! 🙂