Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Cantab
MEDLEM

Åldersfördelad kundreskontralista (åldersanalys)

Kan man på något sätt få fram en åldersfördelad kundreskontralista. Alltså en kundreskontra med åldersanalys?

9 SVAR 9

Ja det kan du man få genom att använda utskrift av reskontra. Välj därefter kundreskontra och sedan likviditetsrapport kunder. Här ställer du in datum som du vill veta. Funktionen är mycket användbara både för att anlysera gamla utestående fakturor och för likviditets planeringen.
LW -60
UTFORSKARE

Om du vill ha en lista med kundfordringar i datumföljd, finns listan som heter Kundfordringar. Men du kanske menar annat med "åldersanalys".

Mvh Lena
Cantab
MEDLEM

Jag får inte riktigt fram det jag vill. Det jag är ute efter är vid ett visst datum tex 20180630 kunna få fram vilka gamla fakturor som ligger kvar från tidigare månader.. hur många fakturor som eftersläpar och hur länge. Ingen bra förklaring kanske. Jag vet att vissa fakt.program har den funktionen. När jag testar likviditetsrapport kunder och ställer in 20180630 så är det nollat överallt.

Min fråga till dig är om det finns några äldre fakturor i din reskontra? Hos mig fungerar det alldeles utmärkt. Pröva senare datum för att kontrollera.
LW -60
UTFORSKARE

Jag testade i Övningsbolaget att gå in på "Kundfordringar" under Utskrifter och satte reskontradatum 180831. Då fick jag fram obetalade som fakturerats fram till 31/8. Men, du kanske vill ha en lista som ser annorlunda ut?

Mvh Lena

vill även se vilka som ligger kvar från juli, juni. 

Hej, igen!

Vilken lista / vilka listor använder du dig av när du inte får fram det du önskar? Har du kanske lagt in parametrar i urvalet som ligger och begränsar din utskrift?

Mvh Lena

jag får fram kundfordringar för angivet datum, men jag vill även vid det datumet se vilka fakturor som ligger och släpar från tidigare månader.. jag går bet tyvärr. tack för hjälp i alla fall. mvh Per

Säg att du vill ha en lista på ej betalade fakturor som är fakturerade före 2018-09-30:

Utskrifter -> Reskontra -> Kundfordringar -> Urval: <2018-09-30

Då får jag fram allt som är fakturerat före 2018-09-30 i och med att jag använde < framför datumet. > före, ger ett datum som är efter 2018-09-30, = före ger exakt datum.

Funkar inte ändå?
Mvh Lena