Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Amerikansk bolag i Visma?

Hej

Vi har ett dotterbolag i USA och vill ha deras redovisning in i Visma. Är detta möjligt?

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Andreas, 

Vad jag kan se så använder ni Visma Administration. Det går rent tekniskt att lägga in företaget men jag vill verkligen understryka att programmet är anpassat utefter svenska regler och bokföring. Du behöver kontrollera så ekonomisystemet möter de krav som ställs på säkerhet m.m för det ska fungera innan tänker jag. 

Hör av dig om något känns oklart! 🙂 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Har ni något annat program än "Administration" som gör att vi smidigt kan få in det amerikanska bolaget i Visma?

Alla våra program stödjer svensk redovisning fullt ut men utbudet för utländska bolag är inte lika stort. Som sagt så kan det skilja sig med regler, säkerhet och annat i utländska länder, dessa har inte våra program koll på åt dig. Visma Administration är min rekommendation då det ger er möjligheten att kunna skapa företaget rent tekniskt vilket inte alla våra program har möjlighet till, du kan till exempel ställa in ex utländsk valuta i Visma Administration. Men vi kan inte garantera att de krav USA har på redovisning möts om vi inte har samma krav i Sverige. 

/My