Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fastighet
NY MEDLEM

Ändra bokföringskonto för moms

Vi är ett fastighetsbolag som precis börjat använda oss av Hogia när vi gör våra aviseringar. För att momsrapporteringen ska bli rätt har Hogia informerat oss om följande: 


"För att momsredovisningen i ditt ekonomiprogram ska bli rätt behöver du lägga upp tre nya konton 3000 - 3002. Dessa konton ska styra omsättningen för intäkter aviserade i HogiaFastighet Pro och dessa konton ska ha inställning så att det beräknas moms och ska då komma med på momsrapporten från ditt ekonomiprogram.
 
Observera -  Resterande intäktskonton (3003 - 3999) som används av fastighetsprogrammet ska inte generera någon omsättning i ekonomiprogrammet och därmed inte ha inställningar för moms. Bokningar på dessa konton ska inte komma med på momsrapporten. Kontrollera med din systemleverantör hur du gör inställningarna i ditt program."


Nu undrar jag om jag kan ändra inställningar för moms på intäktskontona mitt i bokföringsåret?

1 SVAR 1
Davor P1
CHAMPION

Det skall inte vara några som helst problem.

Det är bara att ändra i enlighet med Hogias rekommendationer.

Ta en backup innan du gör ändringarna så att du kan återställa om det går fullständigt åt skogen (vilket det med absolut största sannolikhet INTE gör, men en säkerhetskopia är aldrig fel.....)

//Davor P