Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra verifikationsserie

Jag använder Visma 200.  Jag råkade av misstag någonstans ange att det skulle vara ett A framför alla verifikationer. Detta hände i slutet av året och programmet la till det på alla befintliga verifikationer.

Jag går in i  Arkiv-Företagsunderhåll-Företagsinställningar. I rutan man får upp väljer jag Bokföring och sen verifikationsserier. Då står det ett A ifyllt plus manuell registrering ibockat. Jag vågar inte ta bort det där. Är det det som jag ska göra?

 

Ok, tänker jag - jag börjar om på nytt år utan A. Det går inte. Programmet lägger till ett A och säger att jag redan har registrerat en verifikation med A. Jag har precis lagt upp ett nytt år, inte registrerat något.

 

Hur får jag bort A?  

 

Gullvi Uthberg

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Det kan vara så att du eventuellt råkat sätta kryss i rutan VERIFIKATIONSSERIER.

 

Du hittar detta under ARKIV / Företagsinställningar

 

Klicka på BOKFÖRING

Under Flik 1-Grundinställningar har du en kryssruta Verifikationsserier.

 

Prova att ta bort denna bock under det nya året först. Fungerar det där kan du prova göra likadant på tidigare år om de inte är låsta. De bör visserligen vara det för att följa bokföringslagen, men glöms ibland.

 

//Davor P

Fd medlem
Inte tillämpbar

Gullvi_0-1586934980568.png

Menar du på detta stället? Jag kan inte hitta något sätt att ändra eller spara även på nya året.  

Du har gått ner på verifikationsserier.

 

Klicka på texten bokföring så kommer du upp en nivå. Där tror jag att du hittar kryssrutan för verifikationsserier.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! Det löste det, både nya och gamla.. Som jag har snurrat runt i programmet.

Gullvi

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

För ett par år sedan ändrades våra verifikations nummer, en extra verifikation lades till och då blev det ett A först. Vill inte ha det nu när jag ska skapa nytt år 2021. Var ändrar jag det så att det inte automatiskt blir A först?