Hej.
Administration 200
Efter att jag 9/2 uppdaterat till version 2020.0 kan jag inte komma in i övningsbolaget "Ovnbol0200". får fel "Användaren saknar behörighet att logga in". Övriga 5 st bolag i installationen går utmärkt att logga in på och köra.
Ovnbol0200 går inte att radera, samma felmeddelande. Det går heller inte att importera backupfil från "gemensamma filer" som följde med systemet när jag köpte/installerade det för c:a 7 månader sedan.
Har kört Visma Assist /Reparera databaser samt rep Visma adm. Hjälper inte. Vad ska man göra härnäst. Tacksam för feedback.
Mvh Peter
PS Jag vet inte säkert att problemet har med versionsuppdateringen 2020.0 att göra, bedömde det som sannolikt ;).
Mvh Peter
Hej Peter!
Kolla om instruktionen Vad ska jag göra vid meddelande Användaren saknar behörighet att logga in? kan hjälpa dig och annars behöver du kontakta mina kollegor på supporten. OBS! Just denna instruktionen är skriven för Administration 1000 men det ska inte spela någon roll tänker jag.
/Tinna
Tack för svaret! Jag har även kollat det du anvisat i ditt svar. Har en "stand alone" pc installation så jag är lite osäker på hur jag ska göra. Kontaktar nog supporten :).
Mvh Peter
Är det meddelande jag får när jag ska välja företag att arbeta med.
Jag tror det hänger ihop med att jag var tvungen att avinstallera SQL Server i samband med uppdatering av Lön 600.
Hur kommer jag vidare?
Efter uppdateringen till 2020.3 har vi upplevt problem med att logga in till olika "Arkivbolag" vi får upp ett meddelande om att "Användaren saknar behörighet att logga in".
Vid ett tillfälle löste det sig av att en annan också med fullständiga rättigheter loggade in först, men ett bolag kommer vi inte åt.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.