Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Återanvända ett gammalt artikelnummer

Hej!

Vi är intresserade av att använda ett artikelnummer som vi har använt tidigare i Visma, innan 2020.

Artikeln och artikelnumret 600603 har legat som inaktiv i Visma i flera år, men vi önskar nu använda detta till en ny artikel.

När jag skulle ändra från Inaktiv till Lagervara fick jag följande varning: "Det finns artikeltransaktioner för denna artikel. Om du ändrar den finns det risk för att lagerförändringsjournaler, lagervärden mm kan bli felaktiga. 

Vill du ändra artikeln till lagervara?  Ja/Nej"

Kan vi använda detta artikelnummer till vår nya produkt eller är det bäst att skapa ett nytt oanvänt artikelnummer? 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @sofiedanielsson 

Tack för att du kontaktar oss. 

Spontant skulle jag definitivt säga - skapa ett nytt artikelnummer för din artikel men jag känner ju inte till bakgrunden till varför du vill "återanvända" artikelnumret. 

Om du bestämmer dig för att utgå från det gamla artikelnumret är det jätteviktigt att du börjar med att ta en säkerhetskopia. Sedan kan du följa instruktionen Hur gör jag för att ändra en artikel till lagervara?

Min rekommendation är att du skapar ett nytt artikelnummer så slipper du en massa stök och bök. 

Ha en fin dag!

/Tinna