Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Återkommande årlig fakturering i Administration

Finns det någon funktion i Adm 2000, som hjälper en med återkommande fakturereing, tex årliga seviceavgifter

2 SVAR 2
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

I Visma Adminnistration 1000, 2000 och i Visma Förening finns något som kallas avtalshantering.
Du kan då skapa avtal till dina kunder som du kan använda för återkommande fakturering. Ett avtal kan faktureras en gång per år eller oftare beroende på vilka inställningar du har gjort.
Ser dina avtal likadana ut på flera kunder (ex samma faktureringsperiod) kan du skapa avtalsmallar som är en mall för hur dina avtal ska se ut.

I de här filmerna visar vi hur avtalshanteringen fungerar:


Skapa avtal via avtalsmall i Visma Förening/Administration »

Skapa faktura från avtal i Visma Administration/Förening »

Återkom gärna med mer frågor så försöker jag besvara dem.
Du kan antingen testa i Övningsbolaget eller ta en säkerhetskopia av ditt företag och testa där.

På vismaspcs.se/support finns mer detaljerade beskrivningar på hur avtalshanteringen fungerar.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Abonnemangsfakturering.

Hej jag vill ha en funktion där jag kan lägga upp en kund som abonnemangs fakturering
tex har en kund som köper en hemsida av mig och skall betala varje år i januari.
så skall systemet skapa en faktura tex 30 dagar innan tiden går ut eller vad man nu väljer.
Vill då att fakturan skall skapas och bli markerad att den ej är skickad.