Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Återställa en säkerhetskopia från kund till vår byråversion med SQL

När vi försöker återställa en kunds säkerhetskopia från Visma Administration via Advisor Connect, så avbryts den felmeddelande att Conncet slutat fungera. Vi har Admin SQL och det har inte kunden. Är kundens Admin för gammal? Hittar ingen info om detta!

4 SVAR 4
Davor P1
CHAMPION

Det finns en risk att kunden har för gammal version. Om den inte ens kör med SQL versionen kan det bli riktigt stora problem.

Om du (eller ännu bättre kunden) har version 2016 med den gamla databasen i en dator så importera säkerhetskopian in i denna version först.

Installera därefter 2017.0 som (jag har för mig) kör med SQL.

Gör en säkerhetskopia via 2017.0

Läs in denna säkerhetskopia till Advisor Connect.

Det KAN vara så att jag blandat ihop versionerna beträffande första versionen med SQL.....

Hoppas att detta kan hjälpa dig vidare på traven.

//Davor P
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Rolf Dahlberg.
Det skulle kunna vara så att sökvägen är fel i kopian. Den hittar i så fall inte databasen. Vi kommer kontakta dig för att vidare kontrollera ditt problem.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Problemet är att kunden har version 3.11, dvs en riktigt gammal version! Man vill ju hjälpa till. Jag har fått 5.21 men den klarar bara av versioner from 3.2. Jag har haft kontakt med Emmelie hos er via chatten.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja så är det. Man måste ha samma version av systemet om man skall samarbeta.