Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fun331
MEDLEM

Autocollect återrapportering

Hej! Jag har problem med att kravavgiften som kunden betalat via autocollect inte bokförs. Så det blir en diff på 300:-

Alla andra avgifter och räntor fungerar utom specifikt kravhanteringsavgiften från kronofogden som inte fungerar.

 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Fun331 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Du skriver kravavgiften, men kan det möjligtvis vara påminnelseavgiften du menar? Om så är fallet, kan du justera inställningarna under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Kontonummer.


I programhjälpens avsnitt Hantera inbetalning från AutoCollect beskriver vi hur inbetalningar från AutoCollect hanteras i Visma Administration. 

Om din fråga istället gäller hur du ska bokföra avgiften, finns det en färdig konteringsmall, KML76, som du kan använda.  

 

Om detta inte löser problemet eller om du menade något annat, är du välkommen att återkomma och utveckla din fråga så hjälper vi dig gärna sedan. 
 

Ha en fin dag!
/Tinna