Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sjostrom
MEDLEM

Autocollect hyresgäst

Hej,

Vi har en hyresgäst som inte betalar. Vi använder oss av Autocollect som har skickat ut Inkassokrav. Nästa steg är nu att skicka in detta till Kronofogden. Vi vet att Kronofogden kräver att vi först har kontaktat socialnämnden och att vi bifogar ett signerat meddelande/intyg till dem. 

Hur går vi vidare med Autocollect? Kan vi bifoga intyget till dem på något sätt?

1 SVAR 1
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hejsan! 

När du via vårt program lämnar över till Kronofogden har vi beskrivningen:  Vill du lämna över uppdraget till Kronofogden väljer du kommandot Överlämna till Kronofogden. En förutsättning för att överlämna ett uppdrag är att organisationsnummer respektive personnummer är angivet. Statusen ändras till Kronofogden när bearbetningen är klar. Läs gärna vår fulla instruktion här

Vi har alltså ingen information om att det är ett krav på att Socialnämnen ska lämna ett intyg och heller ingen funktion från programmet där du kan bifoga intyget. Behöver ni ändå skicka med detta tänker jag det är bäst att ni kontaktar Kronofogden hur ni bäst gör det. Återkoppla gärna här i tråden då det kanske kan hjälpa fler användare i framtiden. 

Jag önskar dig en trevlig helg!
/Ebba