Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johndc
MEDLEM

Avvikande leveransdatum

Hej,

Vi skulle vilja kunna ta fram en fil med hur många ordrar under ett tidsintervall som har fått senare leveransdatum mot det datum som ordererkänts. Eller en fil med ordrar där följesedel är utskriven med avvikande datum mot det datum som ordererkänts. Är det möjligt. 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johndc 

Välkommen som ny forummedlem. 

För att ta fram en rapport med ordrar som har senare leveransdatum än datumet på ordererkännandet kan du använda dig av rapporten Ordersammandrag och göra följande urval: 

Urval under fält - Orderdatum: Välj den period du vill skriva ut baserat på orderdatumet. 

Urval under fält - Leveransdatum: Gör ett urval på från vilket datum du vill få ut avvikande leveransdatumet. Se bilden nedan för ett exempel. Här visas en rapport av alla order som har ett avvikande leveransdatum senare än 30/11, men som har ett orderdatum t.o.m. 30/11.

Hoppas detta hjälper dig. 

/Tinna

Hej Tinna, 

Jag får inte riktigt fram det jag behöver. 

Jag skulle vilja ange en tidsperiod ex 20240101-20241131 och få en lista på alla ordrar där leveransdatumet avviker från ordererkänt datum. Går det?

Hej igen @Johndc 

Synd! Jag trodde verkligen att det skulle bli precis som du önskade. Men skam den som ger sig - vi får göra ett nytt försök helt enkelt. Gör så att du slår en signal till mina kunniga kollegor på supporten imorgon så ska vi se om det går att lösa på något annat sätt. 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna