Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bättre sök/list läge

En önskad sak hade varit att kunna bocka för t.ex "undantag" i t.ex en order för att sedan i list vyn kunna lista alla undantags order. Eller ett sök som gick direkt till kommentars fältet i order. (känns för avancerat men en tanke!)

det hade underlättat avvsevärt då det oftast görs en del ändringar innan allt är klart. Även att det är flera som jobbar med samma och istället för att mailbomba varandra med order/offert nr listar man bara undantagen / ej klara.

Tillägg till det eller annat användningsområde med samma funktion är ju uppföljningen! Väldigt ofta man vill kunna markera en specifik post för att kunna falla tillbaka på den utan att behöver skriva en vägg med text för att komma ihåg nr

Tanken är där med "ej klar" men den hjälper tyvärr inte mycket , känns som en ej utvecklad funktion och är väldigt låst.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Alex,

Tack för din beskrivning.

Så här gör du för att söka på text som finns i Kommentarsfältet. Om du har skrivit "undantag" i fältet Kommentar på några order använder du funktionen Sök för att hitta dem. I Sökfunktionen finns en lista med olika fält där du kan ange sökvillkor som programmet ska leta efter. I mitt exempel nedan har jag skrivit *undantag* så att jag får resultat på alla kommentarer där ordet finns, även om ordet använts mitt i en mening.

När jag trycker på OK kommer programmet markera den post i listan som uppfyller villkoret. Med sökpilarna i menyn får jag fram nästa post som matchar. Det blir nästan ännu smidigare om jag står i kortläget när jag söker och bläddrar mellan resultaten, så ser jag alla detaljer direkt.

I sökfunktionen kan du ange flera villkor samtidigt, som tex Ej klar=J eller Orderdatum=20140101..20140210 (två punkter mellan datum ger dig ett intervall). Du kan även använda samma villkor när du skriver ut ett Ordersammandrag, så får du en lista på allt som matchar.

Jag hoppas det kan hjälpa.