Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Beställt och levererat på fakturor

Hej! Skulle önska att kolumen beställt på fakturor i Visma adm 2000, skulle gå att ta bort, allternativt inställning att beställt och levererat blir samma, nu får man fylla i på två ställen

2 GODKÄNDA SVAR

Jag spinner vidare på detta

Vi använder oss av struktur artiklar

När jag anger tex 100 på beställt så får jag förslag på 10000 bara för att ingående artiklar i strukturen räcker till så många.

Går det att ändra så förslaget blir 100

Visa lösning i originalinlägg

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Micke,

Som förslag i levererat antal får du det som står i beställt antal, om det finns så många i lager, annars visas så många som finns disponibla i lagret. Det finns ingen inställning som reglerar detta utan det är bara så programmet fungerar. Upplever du att detta inte stämmer hos dig vill vi gärna att du kontaktar supporten som kan koppla upp och kika hur det ser ut hos dig. 

 

Välkommen att höra av dig!

Tinna

Visa lösning i originalinlägg

3 SVAR 3
Elin Håkansson
FD ANSTÄLLD

Hej Marita!

Det går inte att ta bort den kolumnen men som förslag i levererat antal får du det som står i beställt antal, om det finns så många i lager, annars visas så många som finns disponibla i lagret. Är artikeln ingen lagervara ska du får samma antal i levererat antal som du skriver i beställt antal. 

/Elin

Jag spinner vidare på detta

Vi använder oss av struktur artiklar

När jag anger tex 100 på beställt så får jag förslag på 10000 bara för att ingående artiklar i strukturen räcker till så många.

Går det att ändra så förslaget blir 100

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Micke,

Som förslag i levererat antal får du det som står i beställt antal, om det finns så många i lager, annars visas så många som finns disponibla i lagret. Det finns ingen inställning som reglerar detta utan det är bara så programmet fungerar. Upplever du att detta inte stämmer hos dig vill vi gärna att du kontaktar supporten som kan koppla upp och kika hur det ser ut hos dig. 

 

Välkommen att höra av dig!

Tinna