Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Per___42
UTFORSKARE

Bevaka och följa upp restorders

vi har rätt många restorders och måste gå igenom dom varje vecka när det kommit in gods, in på varje order, kolla lagerreservationer och gå vidare eller skriva ut ordern.

 

tidigare kunde man i listläge order, bläddra mellan ordrar, skriva ut följesedel och fortsätta bläddra, på samma ställe. detta försvann för några år sen i nån uppdatering, jag påtalade det då, men det var inget att göra,

 

hur kan man undgå detta, på effektivt sätt? (att slippa hamna "längst ned" i listan, efter utskrift)

det är ingen idé skriva ut listor , eftersom man måste in på varje order, och kolla varje artikel på lager reservationer.

 

hur gör ni andra med massa restorders, går ni igenom alla varje gång eller ?

 

?

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Per!

Förstår att du helst vill ha svar från andra användare och tips på hur de hanterar och följer upp sina restorder i Visma Administration efter övergången till SQL-databasen. Du är självklart alltid välkommen att ta kontakt med supporten som brukar ha kluriga lösningar på det mesta och som kanske har något bra tips att dela med sig av. 

 

Det vore ävenjättefint om någon annan forummedlem vill dela med sig av sitt arbetssätt kring restorder till Per.

 

Som sagt - välkommen att kontakta supporten!

//Tinna 

 

 

Andreas2
NY MEDLEM

Skulle gärna hitta en bra lösning på detta då även vi hanterar en hel del Restorder.

Håller tummarna för att någon av våra användare har en finurlig lösning för detta att dela med sig av till dig @Andreas2 🙂

Annars kan du också göra som min kollega Tinna föreslog ovan och ta kontakt med våra kollegor på supporten för att höra om de har något tips.

 

Trevlig helg!

/Tinne