Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Blankett för begäran om utbetalning från Skatteverket

Hur kan jag skapa en ansökan om skattereduktion för att skicka till Skatteverket via brev?

6 SVAR 6
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej! 

Nej det finns ingen anpassad blankett att skriva ut från programmet och skicka direkt till Skatteverket. Tanken i programmet är att du skapar ansökan via fil som du sedan laddar upp på Skatteverkets hemsida. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fick däremot ett fel för en stund sedan där skatteverket endast tillåter 25 tecken i fastighetsbeteckningen. Jag hade 29 st och då blev det stoppat...

Hej Bj! 

Det är ett känt fel i programmet. Du kan manuellt minska antalet tecken för fastighets-/lägenhetsbeteckning i filen om du öppnar den till exempelvis i programmet Anteckningar. När du har kortat ner fastighets-/lägenhetsbeteckningen kan du ladda upp filen på nytt. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Från och med 1 april så måste man lämna Rot och Rut ansökan via elektronisk väg, det går inte att skicka per post längre.

Thomas Bofeldt

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fast som jag har förstått det kan man få dispens 6 månader och de som får det måste ju kunna skicka en blankett...

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tina, mycket riktigt kommer man kunna ansöka om dispens innan 30 april som gäller i 6 månader. Efter det går det inte att ansöka om någon sådan befrielse. Under övergångsperioden kommer Skatteverket tillhandahålla nödvändiga blanketter men tanken är att pappersblanketten ska försvinna helt.